Пт, 17-05-24, 07:51:58
Головна
Реєстрація
Вхід
PLAYGUITAR.AT.UA
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [5]
Міні-чат
Наше опитування
ваша гітара?
Всього відповідей: 48
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Заграй на гітарі з нами. Остання 4-та частина! ВАЖЛИВА!

".

Перед нами схема основних мажорних і мінорних акордів. Що ж означають всі ці рисочки, крапки і цифри?
Перед нами схематичний гітарний гриф.
Вертикальні лінії - струни. На деяких схемах струни нумерують цифрами в кружечках справа наліво, від найтоншої до найтовщої, від  до 
Горизонтальні лінії - лади.
Верхня горизонтальна найтовща лінія - верхній лад.
Лади завжди позначаються зверху вниз. 
Номер ладу позначається зліва римською цифрою.
Жирні крапки на лінях, що горизонтальних лініях - місце, де треба притиснути відповідну струну на відповідному ладі. Цифра біля такої крапки - номер пальця лівої руки (пальці позначені на малюнку).
На деяких акордах крапки (майже всі вони позначені цифрою 1) сполучені жирною горизонтальною лінією, що перекреслює декілька струн або всі з 1 по 6. Це акорд, який береться спеціальним прийомом - барре. Він полягає в тому, що вказівний палець лівої руки одночасно притискує на одному ладу декілька струн або всі струни. Притиснення трьох або чотирьох струн називається малим барре. Притиснення п'яти-шести струн називається великим барре. Вказівний палець при прийомі барре повинен бути прямим, його не можна прогинати в суглобах. Коли вказівний палець виконує барре, решта пальців повинна вільно переміщатися по струнах для притиснення потрібних нот в акордах. Барре в нотах зазвичай позначається горизонтальною лінією і римською цифрою, вказуючою лад, на якому поміщається вказівний палець. Прийом цей технічно достатньо складний, але рекомендується починати його освоєння вже з перших кроків навчання незалежно від вивчення решти всіх премудрощів.

У жодному випадку не треба розгортати корпус гітари до себе, щоб бачити всю поверхню грифа. Достатньо і те, що видно паралельно грифові. Потренуйтеся швидко і точно потрапляти на 3 - 5 - 7 лади, роблячи всі вправи спочатку дуже поволі, і доведіть цю вправу до можливості виконувати його усліпу.

Тепер переходьте до акордів. Починайте з найпростіших і благозвучніших, краще з чистих мажорних трьохзвучий: C, D, E, A, G. 
Від кожного акорду вимагайте чистого звучання, поки його не буде, немає сенсу рухатися далі. 
Займатися слід не менше півгодини щодня. Але і не більше двох годин. Кожне заняття починайте з повторення успіхів минулого дня, тільки після того, як руки розігріються і в прямому і у переносному розумінні, рухайтеся далі.

Через один - два місяці вдалих занять почніть вивчати прийом "барре”, при цьому та бічна поверхня вказівного пальця лівої руки, якою діти витирають ніс, повинна лягти перпендикулярно грифові так, що б притиснути всі шість струн одночасно. Спочатку навчитеся виконувати барре, допомагаючи вказівному пальцю середнім, накладаючи його зверху. Навчитеся швидко брати барре на 3 - 5 - 7 ладу, так, щоб притиснуті струни звучали чисто. Доведіть це до уміння брати барре усліпу. Тільки тоді приступайте до акордів.

З літерним позначенням ми вже розібрались, але хочу додати, що існує ще безліч акордів з усілякими позначками і цифрами біля назви акорду. Вся ця краса покликана так прикрасити ваше виконання, що вдячна публіка просто захлинеться від емоцій.

Техніка гри правою рукою Ми навчилися майже всьому. Беремо акорди так, що Ерік Клептон в кутку тихенько скиглить від заздрощів. Але який в цьому сенс, якщо не вміти грати правою рукою?
Як казав великий прихильник музики Попандопуло, - "Нажми на клавиши, продай талант!". Звісно, таланти нам ще й самим згодяться, але на струни замість клавіш зараз спробуємо натиснути.

Все, що далі описується, виконується правою рукою гітариста. Ритмічні прийоми витягання звуку можна збирати як з дитячого конструктора, комбінуючи найпростіші рухи. Нижче будуть пояснення до кожного ритмічного елементу. 
Тонкими будемо вважати струни - з 1 по 3, а товстими - з 4 по 6. 
Всі графічні зображення абсолютно умовні. Якщо елемент зображений в самому низу знаку - ця дія для великого пальця, для товстих струн Термін "знизу" означає дію у струн з нижчим звучанням.

Щипок
Будь-який щипок виконується подушечкою пальця правої руки, при цьому палець спочатку захоплює струну, відтягує її і потім зіскакує, звільняючи струну так, щоб не торкатися цієї струни і дати їй вільно звучати.

Удар
При ударі палець швидко і енергійно ковзає по декількох струнах, часто, по всіх струнах відразу і виділити окремий звук для кожної струни не можна. Удар, зазвичай, звучить голосніше, ніж щипок.

Позначення елементів

;;Щипок тонкої струни
Виконується подушечкою вказівного, або середнього, або безіменного пальця при русі пальця від тонких струн до товстих.



Щипок великим пальцем товстої струни Виконується подушечкою великого пальця при русі пальця від товстих струн до тонких.




Щипок трьох тонких струн
Виконується трьома пальцями - вказівним, середнім і безіменним, які одночасно і паралельно один одному смикають за три сусідні струни, зазвичай за тонші струни і одночасно виконують щипок на цих струнах.


Удар вказівним пальцем зверху вниз
Удар виконується нігтем вказівного пальця, зазвичай по тонких струнах, починаючи від товщих. Удар може виконуватися і по товстих струнах, це дозволяє міняти темброве забарвлення звуку, акорду, різноманітити акомпанемент.


Удар великим пальцем
Виконується, як правило, по товщих струнах. Удар виконується подушечкою великого пальця від товстих струн до тонких. Для цього удару характерне м'яке, трохи розмите в часі, неакцентоване звучання.



Удар вказівним пальцем від низу до верху
Виконується, як правило, по тонших струнах. Удар виконується подушечкою вказівного пальця від тонших до товщих струн. Цей удар, як правило, акцентований, звучить голосно, проте, він виконується подушечкою пальця, його звучання м'якше, розмите в часі, чим нігтьовий удар.


Арпеджіо знизу
Прийом акомпанементу, при якому великий палець за один рух зверху вниз смикає по черзі всі струни, від 6-ої до 1-ої, при цьому палець ковзає подушечкою по всіх струнах, достатньо швидко. Це не удар, оскільки звук кожною із струн повинен чутися окремо від інших і створювати відчуття хвилі, що прокотилася.


Арпеджіо зверху
Виконується по черзі чотирма пальцями - великим, вказівним, середнім і безіменним. Пальці швидко, по черзі, практично майже одночасно, смикають 4 струни, починаючи від басової, до тонших. Виконується цей рух ще швидше чим просте арпеджіо. Це теж не удар, оскільки звук кожною із струн повинен чутися окремо від інших і також створювати відчуття хвилі, що прокотилася, але при такому прийомі звуки виходять дзвінкішими і чіткішими. Це не чотири окремі щипки, а один рух.

Hігтьове арпеджіо
Практично це удар, але виконується він нігтями 3-х пальців, вказівним, середнім і безіменним, як би клацаннями по всіх струнах відразу, при цьому виходить три швидких, дуже різких і чітких удару, але кожен подальший повинен трохи відставати від попереднього. Може виконуватися не по всіх струнах, а, наприклад тільки по трьом тонким, залежно від вимог акомпанементу.

Пауза
Під час паузи не треба нічого смикати, навпаки, бажано приглушити струни, злегка доторкнувшись до них внутрішньою стороною долоні або злегка підвівши пальці лівої руки, що притискують струни.


Ліга
Цей знак означає, що після виконання щипка або удару звук не гаситься виконавцем, а струна коливається стільки, скільки може


Піццикато
Цей знак означає, що рух пальців проводиться "гостро", коротко, різко і після виконання щипка або удару звук відразу ж гаситься виконавцем. Для посилення цього ефекту рекомендується перемістити праву руку ближче до підставки, тоді краще будуть чутні звуки високої частоти, які швидше гаснуть.

Змішані знаки
Означають одночасне виконання щипка великим пальцем і дій з тонкими струнами (щипок або арпеджіо)





РИТМІЧНІ МАЛЮНКИ
Малюнки наведені нижче - це відображення рухів, які робить права руками протягом всієї пісні. Наведу деякі прості й найпоширені. 5-6 схем буде досить, що навчитись грати величезну кількість пісень

Класичний вальс
Один з найпростіших малюнків. Використовується для акомпанементу пісень з чітким ритмом вальсу, з чітким текстом, грається упевнено і голосно, особливо приємний у великій компанії. Чіткість витягання звуків з басів дозволяють грати як дуже повільні пісні, так і достатньо швидкі.



Вальс щипком 
Це один з самих традиційних і найбільш часто використовуваних малюнків. Виконується щипком. Дуже строгий по ритму малюнок може гратися як дуже тихо і ніжно, так і дуже голосно, він використовується для класичних пісень в ритмі вальсу з різноманітним темпом. (З власного досвіду - звучить так класно, що мало хто залишається байдужим до такого вальсу).
Для тих, в кого вже добре виходить оте традиційне раз-два-три, раз-два-три ускладнюємо і прикрашаємо завдання.
Вальс буде звучати набагато цікавіше, якщо на "раз" всю пісню смикати не одну басову струну (наприклад, п'яту), а по черзі: п'яту і шосту, або п'яту і четверту. Для основних акордів Am, E, G, C краще звучать п'ята і шоста, для Em, Dm, F, A, D - п'ятa і четвертa. Решту згодом каждий визначить для себе сам.


Класичний прийом, званий «перебори». 
Цифри зверху показують номер струни, знизу - палець, який повинен виконувати щипок відповідної тонкої струни. Виконання щипком дозволяє міняти і басові і тонкі струни, безперервно міняти малюнок акорду, прикрашаючи акомпанемент. Використовується для неголосних, дуже мелодійних пісень, зазвичай в невисокому і навіть дуже повільному темпі. Кожна нота повинна звучати чисто, без брязкоту і без спотворень.
Рекомендую по черзі міняти басові струни, як вказано у малюнку вальсу.






Складні «перебори». 
Все теж саме, але трохи складніше. Під такі перебори добре співаються романси, балади та інші мелодійні або навіть сльозливі пісні.









Ритми маршу 
Марш це музика рівномірного руху на 4 кроки, тому в марші все 4 частки звучать ударно і однаково по гучності.

Жорсткий марш
Один з найпростіших малюнків. Використовується для акомпанементу пісень з чітким маршовим ритмом, з чітким і суворим текстом (Смелааааааааааа мы в бой паааайдем! :) Вибачте, авторська ностальгія), грається упевнено і голосно, особливо у великій компанії. Темп - повільний.


М'який марш
Це також один з найпростіших малюнків. Використовується для акомпанементу пісень з м'якшим маршовим ритмом, з чітким і простим текстом, грається упевнено але неголосно. Темп - повільний.



Марш щипком
Виконання щипком додає цьому малюнку строгість і чіткість, але гучність його значно нижча, він використовується для маршових, суворих і чітких пісень з повільним темпом.



Блатні ритми
Слово «блатні» означає тільки те, що це ритми дуже простих пісень. Але на мою особисту думку, якщо у нас є стільки пісень цього жанру, вони передаються з покоління в покоління і майже невмерущі - то вони мають право на життя і визнання. Тому, давайте вчитися їх грати

Блатний 1
Дуже строгий і чіткий неголосний малюнок, використовується для пісень як з швидким, так і з дуже повільним темпом, може звучати тихо і голосно.



Блатний 2
Строгий, але не дуже чіткий, гучний малюнок, використовується для простих пісень з середнім і швидким темпом.




Козачий
Цей дуже строгий і чіткий неголосний малюнок названий «Козачий» тільки за те, що він ідеально імітує рух на коні в козачому сідлі. Він використовується для суворих і чітких пісень з повільним темпом, може звучати і голосно і тихо. Рекомендується басову ноту брати на різних струнах. Ритм повинен звучати дуже рівномірно з глушінням після другого і четвертого щипка. Для глушіння потрібно злегка ослабити тиск пальців лівої руки на струни, не знімаючи їх із струн.


Балалайка
Удари вказівного пальця виконуються м'яко і неквапливо, в основном по тонких струнах, імітуючи звук балалайки.




Арпеджіо
Прийом гри «арпеджіо» виконується поволі і плавно, тому він застосовується для акомпанементу пісень з повільним темпом, неголосних і мелодійних. Цей малюнок дуже м'який, ритмічно нечіткий. Основним звуком, що визначає ритм акомпанементу є останній звук, його гучність, як правило, повинна бути найбільшою.
Цим повільним прийомом гарно закінчувати таку ж повільну пісню, щоб публіка змогла насолоджуватись останніми звуками вашого шедевру, а ті хто неуважно слухав, щоб вспіли згризти всі нігти на руках з відчаю.


Дворові пісні
Не знаю, як іншими словами назвати цей ритм і ці пісні, але вони вічні, ми всі на них виростаємо і пам'ятаємо все життя. Такий ритм підійде для чітких, досить бистрих і середніх темпів, які можна дуже голосно співати, а іноді навіть волати во всю горлянку (Патамушааааааа есть Алешка у тебяяяяяяяяяя)

Звісно існує ще велика кількість різних прийомів гри (той же блюз або кантрі). Сподіваюсь, що ви, шановні аборигени нашого Острову досягнете такої майстерності, що ще будете вчити нас.

А поки що, все своє багатство ми даруємо вам, дорогі друзі, сидячи під пальмою в музичній лагуні нашого Острову. Насолоджуйтесь своє грою і тіште своїх майбутніх шанувальників.

Категорія: Мої статті | Додав: gr69im (05-05-11)
Переглядів: 1466 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 3
3 Almajurb  
0
Приветǃ
Я привeтcтвую жeнщин, y кoтoрых хвaтает мyжecтва нacлaдитьcя любoвью мнoгиx жeнщин и выбрaть ту, котоpая бyдет еe лучшим дpугом во вpемя уxабистoй и сyмаcшедшей дороги, нaзывaeмой жизнью.
Я xотeла быть этим дpугoм, a не проcто стабильной, нaдeжнoй, скучной дoмоxозяйкoй oбычной сyпpужeскoй пары.
Mне 25 лeт, Альма, из Дании.
Мoй прoфиль здeсь: http://sioheta.tk/zpg-14171/

2 AnnaPem  
0
Πривeт всем, peбятaǃ Я знaю, мoe сообщeниe мoжeт быть слишком конкретным,
Ηo мoя ceстpa нaшлa хoрoшего мyжчинy, и они пожeнились, а как наcчeт меня?ǃ :)
Mнe 27 лет, Aнна, из Ρумынии, такжe знaю aнглийский и нeмецкий языки
И... у мeня спeцифичеcкoе зaбoлeвание, имeнуeмoе нимфомaнией. Kтo знаeт, чтo этo тaкоe, мeня поймyт (лyчшe cказaть сразy)
Ах да, я oчень вкуcно готовлюǃ а я люблю нe толькo гoтовить ;))
Я наcтоящaя дeвушка, нe проcтитуткa, ищy сеpьeзных и горячих oтнoшений...
В любом cлyчае, вы мoжетe нaйти мoй прoфиль здесь: http://wristisa.tk/idl-63081/

1 Christinalib  
0
Пpивет!
Пpoшy прощeния за слишком кoнкретнoе cообщениe.
Мы с моeй девушкой любим дpуг дрyгa. И все y нас здоpoвo.
Но... нам нyжeн мyжчинa.
Ηам 28 лет, из Рyмынии, мы тaкжe знаем aнглийcкий язык.
С нами никoгдa не бывает скyчноǃ И не толькo в рaзговоре...
Μeня зoвут Κриcтинa, мой профиль здесь: http://callpatmeto.gq/item-56063/

Ім`я *:
Email *:
Код *:
mp3
Пошук
Wiki Search

| Petro Kocherhan© 2024.gr69im | |